A kommunikáció minősége határozza meg az életünk minőségét. Így a munkavégzésünk, vezetésünk minőségét is.
Szokj rá, hogy amikor kommunikálsz, jusson eszedbe, hogy milyen minőségben teszed. Állítással fogalmazol-e, jól érthető, egyértelmű vagy-e? Elég tömör, tiszta a mondandód, vagy elnyújtott, sok lózunggal, esetleg homályos, félreérthető részekkel? Asszertív vagy-e, vagy agresszív/passzív? Figyelembe veszed-e, hogy a másik kicsoda, milyen szerepben van ott? Tudod-e, hogy mit érsz el a kommunikációddal? Azt éred-e el, amit akartál, ami megfelel a célodnak? Tudod-e, hogy a másiknak mi a szándéka, mi a célja? Meghallgatod-e értő figyelemmel a másikat? Közösen kerestek-e mindkettőtöknek megfelelő megoldást, kimenetet, folytatást?