A meetingtartás szabályai

HOGYAN TARTSUNK MEETINGET

  • Írásban határozzuk meg, hogy:
  • Mikor van a meeting:
    • A pontos dátum. Ismétlődő, rendszeres megbeszélés esetén pl: minden hét keddje, vagy a hónap első munkanapja, vagy hétfője stb.)
    • Hány órakor
      • Fix időpont, pl.: mindig 10 órakor
      • Ha változó, akkor előre mennyivel legyen értesítés, hogy hány órakor
  • Hol tartjuk, pl.: a földszinti tárgyalóban
  • Ki vesz részt rajta, pl.: kereskedelmi igazgató, értékesítők, jegyzőkönyv vezető stb.
  • Ki küldi el a meghívókat, vagy emlékeztető leveleket a résztvevőknek
  • Fölkészülési szabályok, pl.:
    • A meeting levezető (vagy az erre kijelölt felelős) a megjelölt határidőre leadott téma javaslatok alapján összeállítja a napirendet
    • Az értékesítési vezető a csoport eredményeit hozza kinyomtatott statisztikákkal, vagy
    • elküldi a vezetőnek előző nap 14 óráig e-mailen,
    • föltölti a központi adatbázisba
    • mindenki hozza a statisztikáit
    • mindenki hozza a laptopját
  • Meeting levezető személy kijelölés szabályai (fix személy, vagy forgóban a résztvevők, ad-hoc kijelölt személy)
  • A levezetés szabályai, pl.: a meeting levezető
    • Kijelöli a jegyzőkönyv felelőst (fix személy, vagy forgóban a résztvevők, ad-hoc kijelölt személy), aki írja, tisztázza, szétküldi a jegyzőkönyvet
    • A megtervezett, és írásban már kiadott témák alapján kihirdeti a napirendet
    • Az aktuális napirendet kiosztja a résztvevők között
    • Az egyes napirendi pontokat megbeszélésre elindítja
    • közbeszólás csak a levezető szólítására, a közbeszólási szándékot a résztvevők kézfeltartással jelzik, a levezető visszajelez, hogy észrevette a jelzést, és abban a sorrendben szólítja föl a jelentkezőket. Ha kell, fölírja a jelentkezés sorrendjét
    • A jegyzőkönyvbe való rögzítést kontrollálja
    • A témáktól való eltérést megakadályozza. A „mellékszálakat” 1 percben lezáratja, vagy új megbeszélés egyeztetését javasolja más időpontban, az érintett személyek között. Az időpont egyeztetést a meeting utánra szervezi, jegyzőkönyvezteti, és jegyzőkönyvvezetővel leszervezteti
  • Jegyzőkönyv vezetés:
    • milyen módon: kézzel, nyomtatványon, laptoppal,
    • mi kerül bele
    • a résztvevők hogy kérhetik a jegyzőkönyvbe vételt, vagy törlést/kihagyást
  • Jegyzőkönyv kezelés szabályai:
    • Mikorra készül el a tisztázott verzió
    • Kinek küldi el a felelős
    • Hogyan bánnak vele a címzettek, meddig, hogy válaszolnak
    • Aki késik a válasszal, vagy nem válaszol, azt úgy tekintjük, hogy elfogadta, és egyetért vele
  • Témák, amiből a napirendet összeállítja a felelős pl.:
    • Mi történt az elmúlt időszakban
      • Statisztikák, eredmények a tervezetthez képest (terv/tény)
      • A tervezettől való eltérés esetén
        • Ha több/jobb, akkor lehet-e ezentúl is ilyen, vagy ez csak egyszer történhetett meg
        • Ha nem/rosszul teljesült, mit teszünk, hogy legközelebb elkerüljük: mi a cselekvési terv a korrekcióra
        • Felelősök
        • Határidők
      • Különleges események
    • Mit tervezünk a következő időszakra
      • Tervszámok, aktivitások (ki mit tesz, mikorra, vagy meddig)
      • Tervezi-e valaki, hogy szabira megy
      • Az elmúlt időszakból milyen teendők maradtak, keletkeztek
      • Felelősök
      • Határidők
    • Egyedi témák, előre jelezzék írásban, röviden
  • Felkészülés felelős gondoskodik arról, hogy legyen
    • Az aktuális napirend kinyomtatva
    • Flip chart, tollak, projektor, PC, vagy laptop
    • Előző havi meetingek jegyzőkönyve
    • Statisztikák
    • Teljes körű Munkatársi Javaslatok
  • Meeting etikett: hogyan
    • kommunikálhatunk és hogyan nem,
    • viselkedünk és hogyan nem
    • a meeting résztvevő felelőssége