Audit
Egy cég működésének a vizsgálata, hatékonyságának megállapítása, több mint száz kérdés megválaszolásával lehetséges.
Ezeket a kérdéseket egy személyes beszélgetés során tudjuk föltenni a cég döntéshozó vezetőjének, vagy tulajdonosának. A személyes találkozóra azért van szükség, mert a kérdések megválaszolása során szükség szokott lenni értelmezésre, vagy egy-egy példa megbeszélésére, hogy a helyes válasz szülessen meg, s így az értékelés is korrekt lehessen.
Csak így van lehetőségünk felelősen megállapítani, hogy a cég teljes hatékonysága milyen, illetve azon belül egyes területek mennyire hatékonyak.
12 területet, témát érdemes ilyen módon megkülönböztetni.
KOMMUNIKÁCIÓ
ADMINISZTRÁCIÓ
ÉRTÉKESÍTÉS
MOTÍVÁCIÓS RENDSZER
SZERVEZETTSÉG
TERVEZÉS
VEZETŐI HATÉKONYSÁG
KONTROLL-KORREKCIÓS RENDSZER
SZEMÉLYES HATÉKONYSÁG
MEGMARADÁS
STATISZTIKAI RENDSZER
IDENTITÁSTUDAT
Ha egy cégvezető tudja, hogy mely területek vannak a legjobb, és a leggyengébb állapotban, akkor rengeteget spórolhat azon, hogy oda nyúl, ahová érdemes. Azt a leg kifizetődőbb javítani, ami a legrosszabb állapotban van
Ha egy terület 70%-os hatékonyságú, míg egy másik mondjuk csak 35%-os, akkor sokkal nagyobb fejlődést lehet elérni a 35% állapotú területen. Elsősorban azért, mert az itt létrehozható változások könnyebbek, rövidebb a végrehajtásuk, s erősebb a hatásuk.
Az első találkozás alkalmával mintegy 20-30 perc alatt minden elkötelezettség nélkül megismerjük egymást, egymás cégét, és tevékenységét éppen annyira, hogy el tudjuk dönteni, hogy érdemes-e egy következő találkozót rászánni arra, hogy kiderítsük, milyen fejlődési potenciállal rendelkezik a vezető, és a cége.
A következő találkozón a cég operatív vezetőjével végigvesszük a cég működésének területeit. Ez eltarthat 1,5-2 órát is.
Készítünk egy elemzést, s közösen megvizsgáljuk, hogy
– az adott területen milyen eszközöket, módszereket használnak,
– milyen szabályok szerint történnek a dolgok,
– mennyire jól, vagy hatékonyan használják az eszközöket, módszereket,
– mennyire tartják be a szabályokat, s
– az adott terület mennyire eredményes ahhoz képest, hogy ha maximális rendezettséggel működne.
Az így kialakult kép alkalmas egyedül arra, hogy egy pontos leírást adjon arról, hogy a cég milyen területeken, és mennyire fejleszthető.
Egy cég fejlesztésének 12 alapvetően fontos területe van.
KOMMUNIKÁCIÓ
ADMINISZTRÁCIÓ
ÉRTÉKESÍTÉS
MOTÍVÁCIÓS RENDSZER
SZERVEZETTSÉG
TERVEZÉS
VEZETŐI HATÉKONYSÁG
KONTROLL-KORREKCIÓS RENDSZER
SZEMÉLYES HATÉKONYSÁG
MEGMARADÁS
STATISZTIKAI RENDSZER
IDENTITÁSTUDAT
Ezek hatékonysága határozza meg a cég hatékonyságát. Az egyes területeket fel lehet mérni, hogy a terület mennyire működik hatékonyan, s ez alapján eldönteni, hogy a fejlesztése mennyire hasznos, kívánatos, megéri-e.
Érdemes figyelembe venni a rá fordított időt, energiát, és a költségeit, hogy a várható fejlődéssel össze lehessen vetni.