Munkatársi Dosszié

fogaskerekek 1Jó, ha minden munkatársunknak van egy Munkatársi dossziéja.

 

Ebben egy helyen lehet tartani azokat az iratokat, leírásokat, anyagokat, amik a munkájához szükségesek.

 

Ilyenek például:

  1. Munkaszerződése egy példánya.
  2. Motivációs csomag részletes leírása.
  3. Az általános munkatársi munkakör leírása. Ebben van minden olyan szabály, és ismeret, ami az összes munkatársra vonatkozik. Pl.: munkaidő, öltözködés, konyha használat, étkezés, dohányzás, stb.
  4. A Pozíció leírása, ami listaszerűen felsorolja az adott munkatárs összes feladatát, feladatkörét.
  5. Feladatleírásai. Az összes. Ha 5 feladata, feladatköre van, akkor mind az öt.
  6. Az általános irányelvek, ami minden munkatársra vonatkozik.
  7. A feladataihoz, feladatköreihez tartozó egyedi, speciális irányelvek, vezetői utasítások, szabályok.
  8. Alá-fölé rendeltségi szabályok. Kinek adhat feladatot, utasítást, kitől kaphat feladatot, utasítást, ki jelent neki, kinek jelent, mikor, milyen gyakran.
  9. A szervezet fölépítését tartalmazó ábra, organigram.
  10. A cég kézikönyve, ami minden adatot tartalmaz a cégről, amit a munkatársaknak tudni kell.
  11. A feladataihoz, feladatköreihez rendelt kézikönyvek. Pl.: értékesítési kézikönyv, vagy beszerzési kézikönyv.
  12. A feladataihoz, feladatköreihez tartozó folyamatábrák, és folyamatleírások. Pl.: Az értékesítés folyamata.
  13. Munkatárs-értékelő táblázat, és a használatának szabályai.
  14. Fő statisztikája, és egyéb statisztikái, a statisztika ábrázolására alkalmas grafikonokkal.
  15. Tervszámai.
  16. A Kontroll-korrekciós rendszer leírása, a rá vonatkozó részletekkel: ki ellenőrzi, milyen gyakran, hogyan, mit ellenőriz, és mi a következménye a jól teljesítésnek, vagy a rossz teljesítmények.
  17. Munkába állási képzés leírása.
  18. Képzési terve.
  19. A távozásakor előírt teendők: munkaügyi, adminisztrációs, feladat-átadási, delegálási, utód keresési, betanítási feladatok.
  20. És még minden, amit saját kiegészítésként bármelyik vezető hasznosnak tart hozzátenni.

 

Gondold végig mindegyik tételt. Több évtized tapasztalata, hogy mindegyiknek megvan a helye, szerepe, haszna a dossziéban.

Annyit biztos megér, amennyi a dossziéba helyezésére fordított idő.

 

 

Rajta, intézkedj, gondoskodj róla, hogy legyenek munkatársi dossziék a cégedben!

 

Üdvözlettel:

BusinessDoki