Audit

Egy cég működésének a vizsgálata, hatékonyságának megállapítása, több mint száz kérdés megválaszolásával lehetséges.

Ezeket a kérdéseket egy személyes beszélgetés során tudjuk föltenni a cég döntéshozó vezetőjének, vagy tulajdonosának. A személyes találkozóra azért van szükség, mert a kérdések megválaszolása során szükség szokott lenni értelmezésre, vagy egy-egy példa megbeszélésére, hogy a helyes válasz szülessen meg, s így az értékelés is korrekt lehessen.

Csak így van lehetőségünk felelősen megállapítani, hogy a cég teljes hatékonysága milyen, illetve azon belül egyes területek mennyire hatékonyak.

12 területet, témát érdemes ilyen módon megkülönböztetni.

KOMMUNIKÁCIÓ

ADMINISZTRÁCIÓ

ÉRTÉKESÍTÉS

MOTÍVÁCIÓS RENDSZER

SZERVEZETTSÉG

TERVEZÉS

VEZETŐI HATÉKONYSÁG

KONTROLL-KORREKCIÓS RENDSZER

SZEMÉLYES HATÉKONYSÁG

MEGMARADÁS

STATISZTIKAI RENDSZER

IDENTITÁSTUDAT

 

Ha egy cégvezető tudja, hogy mely területek vannak a legjobb, és a leggyengébb állapotban, akkor rengeteget spórolhat azon, hogy oda nyúl, ahová érdemes. Azt a leg kifizetődőbb javítani, ami a legrosszabb állapotban van

Ha egy terület 70%-os hatékonyságú, míg egy másik mondjuk csak 35%-os, akkor sokkal nagyobb fejlődést lehet elérni a 35% állapotú területen. Elsősorban azért, mert az itt létrehozható változások könnyebbek, rövidebb a végrehajtásuk, s erősebb a hatásuk.

 

 

 

Az első találkozás alkalmával mintegy 20-30 perc alatt minden elkötelezettség nélkül megismerjük egymást, egymás cégét, és tevékenységét éppen annyira, hogy el tudjuk dönteni, hogy érdemes-e egy következő találkozót rászánni arra, hogy kiderítsük, milyen fejlődési potenciállal rendelkezik a vezető, és a cége.

A következő találkozón a cég operatív vezetőjével végigvesszük a cég működésének területeit. Ez eltarthat 1,5-2 órát is.

Készítünk egy elemzést, s közösen megvizsgáljuk, hogy

– az adott területen milyen eszközöket, módszereket használnak,

– milyen szabályok szerint történnek a dolgok,

– mennyire jól, vagy hatékonyan használják az eszközöket, módszereket,

– mennyire tartják be a szabályokat, s

– az adott terület mennyire eredményes ahhoz képest, hogy ha maximális rendezettséggel működne.

Az így kialakult kép alkalmas egyedül arra, hogy egy pontos leírást adjon arról, hogy a cég milyen területeken, és mennyire fejleszthető.

Egy cég fejlesztésének 12 alapvetően fontos területe van.

 

KOMMUNIKÁCIÓ

ADMINISZTRÁCIÓ

ÉRTÉKESÍTÉS

MOTÍVÁCIÓS RENDSZER

SZERVEZETTSÉG

TERVEZÉS

VEZETŐI HATÉKONYSÁG

KONTROLL-KORREKCIÓS RENDSZER

SZEMÉLYES HATÉKONYSÁG

MEGMARADÁS

STATISZTIKAI RENDSZER

IDENTITÁSTUDAT

 

Ezek hatékonysága határozza meg a cég hatékonyságát. Az egyes területeket fel lehet mérni, hogy a terület mennyire működik hatékonyan, s ez alapján eldönteni, hogy a fejlesztése mennyire hasznos, kívánatos, megéri-e.

Érdemes figyelembe venni a rá fordított időt, energiát, és a költségeit, hogy a várható fejlődéssel össze lehessen vetni.